About بیماری زونا عصبی

Wiki Article

سپس نمونه‌ها برای تأیید وجود ویروس به آزمایشگاه پزشکی فرستاده می‌شوند.

○ نوع: کرم‌ها، ژل‌ها یا چسب‌های بی‌حس‌کننده مانند لیدوکائین

دنبال آینده پر از فرصتی؟ از اینجا کنکورتو برنامه ریزی کن

درمان درد (نورالژی) بعد از زونا معمولاً کار مشکلی است، اما اقدامات زیر ممکن است در جهت تسکین این عارضه مؤثر باشد:

به طور کلی بیمار مبتلا به زونا، شرایط جسمی مناسبی ندارد و معمولاً دچار تب و سردرد می‌شود. گره‌های لنفاوی که مسئول تخلیه و تمیز کردن ناحیه آسیب‌دیده می‌باشند، نیز اغلب متورم و حساس می‌شوند.

در صورتی که سن شما بیشتر یا مساوی ۶۰ سال است، زیرا سن به طور قابل توجهی خطر ابتلا به عوارض این بیماری را افزایش می‌دهد.

خاطر افرادی که سابقه ابتلا به آبله مرغان را در کودکی داشته‌اند به‌احتمال بیشتری، به بیماری زونا مبتلا خواهند شد.

زونا نوعی عفونت ویروسی است که باعث ایجاد زخم‌های دردناک می‌شود. زونا می‌تواند هر نقطه‌ای از بدن را درگیر کند. به‌طور معمول، شبیه نواری تاول است که در سمت چپ یا راست تن پیچیده می‌شود.

این ویروس در سیستم عصبی بدن پنهان می‌ شود و هنگامی كه سیستم ایمنی تضعیف می ‌شود خود را به شكل بیماری زونا نمایان می ‌كند.

● درمان خانگی می‌تواند به کاهش علائم زونا کمک کند. این درمان‌ها عبارتند از:

او گفت که متحدان کشورش در سراسر جهان ازاین هدف استراتژیک اسرائیل حمایت کردند. وقتی به بسیاری از دوستان اسرائیل، از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اشاره کردم که از نحوه جنگ اسرائیل خوششان نمی‌آید، آقای برکات بی‌پرده شد.

● برای برخی افراد، زونا در داخل و اطراف چشم ایجاد می‌شود. این حالت به عنوان هرپس زوستر چشمی نامیده می‌شود.

ویروس عامل زونا می‌تواند از شخص بیمار به افراد دیگر منتقل شود، اما این ویروس در افراد سالم فقط می‌تواند بیماری آبله مرغان ایجاد کند و آن بیماری زونا و راه درمان آن هم در صورتی که فرد گیرنده ویروس در کودکی به بیماری آبله مرغان مبتلا نشده باشد. در واقع، شدت واگیر بیماری زونا بسیار کمتر از آبله مرغان است. افرادی که دچار زونا می‌شوند، فقط در صورتی می‌توانند این ویروس را به دیگران منتقل کنند که تاول‌های فعال زونا بر روی پوست آنها شکافته شود و شخصی که قبلاً هیچ گاه آبله مرغان نگرفته و یا در حال حاضر درگیر این بیماری است، در نزدیکی آنان حضور داشته باشد.

● زونا مسری نیست. اما ویروس واریسلا زوستر که باعث آن می‌شود می‌تواند به فرد دیگری که آبله مرغان نداشته است سرایت کند و آنها ممکن است به آبله مرغان مبتلا شوند.

Report this wiki page